تدریس به دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری

این کتاب به معرفی اختلالات یادگیری و نحوه تعامل با دانش آموزان ناتوان می پردازد. بدین ترتیب که ابتدا هر یک از این اختلالات و ویژگی ها و علائم آنها توضیح داده می شود، سپس نکات علمی برای تدریس موثر و مدیریت کلاس درس و مدرسه ارائه می گردد. توجه به دانش آموزان مبتلا به اختلالات گوناگون از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طرد این دانش آموزان از مدرسه و بی توجهی به نیازها، علائق و تمایلات خاص آنها باعث عدم مشارکت و رشد و یادگیری آنها می شود. در بسیاری از موارد مدارس و محیط آموزشی کودکان ناتوان از کودکان معمولی متفاوت است، اما آنچه که در این کتاب مد نظر بوده است ایجا محیطی فراگیر و دوستانه به گونه ای بوده است که کودکان ناتوان قادر باشند در کنار همسالان معمولی خود به آموزش و یادگیری بپردازند.این امر بدین دلیل حائز اهمیت است که با ایجاد محیط یادگیری فراگیر، اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان ناتوان دو چندان می شود و متعاقب آن شانس موفقیت آنها در تحصیلات نیز افزایش پیدا می کند.
مخاطبانِ هدف
این کتاب برای مددکاران اجتماعی، متخصصانِ سلامت، مشاوران، کارمندانِ خدمات اجتماعی، پرسنلِ مدارس، و هر کسی به دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری تدریس میکند.
تهیه شده در:
سازمان یونسکو
مترجمان : صادق موسوی ، حسنا احمدزاده
این کتاب همراه با کارگاه مربوطه ارائه می شود .
خرید به صورت مجزا هم امکان پذیر می باشد .