کتاب تاب آوری در کودکان

مهم نیست کودک با چه چیزی دست و پنجه نرم می کند، زمانی که تلاش یرای صحبت کردن، در مورد مشکل او کاربردی نیست، استفاده ار روش جایگزین برای برقراری ارتباط مفیدتر خواهد بود. خوانندگان این کتاب، مهارت های عملی را بر اساس هنرهای تجسمی (بازی،هنر و نمایش) و تکنیک های مبتنی بر بدن از قبیل ذهن آگاهی، حس آگاهی و فعالیت تمامی مغز را یاد می گیرند گه این مهارت سبب ارتقا و تاب آوری کودکان می شود.
برخی از موضوعاتِ مورد بررسی در این کتاب
- بررسی اجمالی: ارتباط، ریتم و انعطافپذیری
- روانشناسی رشد و استفاده از آن
- دربارهی مغزهای در حال رشد و علوم اعصاب چه میدانیم؟
- برقراری ارتباط با والدین و مراقبان
- چرا صحبت کردن همیشه کاربردی نیست و از چه استراتژیهای دیگری میتوان استفاده کرد؟
- نقشِ بازی و تصویرسازی
- استراتژیهای خلاقانه برای ایجاد مهارت همدلی و تعهد
اهداف یادگیری
- پایه و اصول دلبستگی برای حمایت موثر از رشد مطلوب دوران کودکی را درک کنند.
- روشهای استفاده از بازی، هنرهای تجسمی، حرکت، تصاویر هدایت شده و آگاهی ذهنی را با کودکان توصیف کنند.
- چگونگی کمک به کودکان و خانوادههای متاثر از تغییرات طبیعی و بحرانها را مشخص کنند.
- فهرستی از مراحل تعامل با تخیل، شهود و توانایی بازی که در خود سراغ دارند را تهیه کنند.
مخاطبانِ هدف
این کتاب برای مددکاران اجتماعی، متخصصانِ سلامت، مشاوران، کارمندانِ خدمات اجتماعی، پرسنلِ مدارس، و هر کسی که برای کمک به دیگران برای تاب آوری کودکان،فعالیت میکند.
تهیه شده در:
موسسه بحران و چاره جویی (CTRI)
مترجمان : مهسا امیری ، زهرا کشفی
این کتاب همراه با کارگاه مربوطه ارائه می شود .
خرید به صورت مجزا هم امکان پذیر می باشد .